Framme i Bangkok

Nu är jag framme i Bangkok och har checkat in i sviten på Prince Palace hotell... Bilder kommer när jag har en bättre internetanslutning...

Bodyslam @ Pattaya Countdown 2012

Här har ni ett kort videoklipp från konserten igår... Stod rätt långt bak så man ser tyvärr inte så mycket men ni hör ju iaf så hoppas att det är bättre än inget...

Bangkok imorgon

Jag lyckades inte hitta några bra hotell i Pattaya som inte hade prishöjts med flera 100 % så imorgon tar jag bussen till Bangkok istället och checkar in på lyxsviten på Prince Palace i China Town...

En gång i Phuket

Utan min vetskap har det spelats in en film på Phuket som ska ha biopremiär 3 februari. Efter att ha sett trailerna kan jag ju inte påstå att jag har allt för stora förväntningar men kommer la ändå bli att ja kommer försöka se den sen eftersom den är inspelad i Thailand..

Bodyslam ikväll på Pattaya Countdown

Ikväll spelar Bosyslam på stor scenen på festivalen Pattaya Countdown.. Jag har inte lyssnat så jättemycket på dom men har ändå hört en del låtar som har varit bra så det ska bli kul att se dom live. Jag ska ha med mej kameran så jag hoppas att ja kan få in en del bilder eller videoklipp imorgon...

För er som vill gå så går dom på scen cirka 22:30

Fullbokat

Har kollat runt på massa olika hotell i Pattaya men det mesta är redan fullbokat över nyår. Visst det finns massor av lediga hotell men just dom ja har kollat på och vill ha är fulla vilket är lite irriterande... Känner inte riktigt att jag vill betala 5000 baht per natt för ett rum.

Får se hur jag gör. Är ju några dagar kvar än så länge. Det lär la dock bli mer fullbokat hur längre jag väntar.. Får fixa nåt imorgon så man vet vart man ska ta vägen..

OM nån vet nåt bra hotell i Pattaya för kanske max 2000 baht får ni gärna skicka tips!

Thailands nästa popstar?

Vad säger ni om denna unga talangen? Genie eller Yanisa Sangpakdee som är hennes fulla namn är bara 5 år men har redan framfört flera stora låtar på tv och alla verkar älska henne... Måste säga att jag är riktigt imponerad av henne engelska utal. Hon har bättre utal än många av mina thaikompisar som är bra mycket äldre än henne...

Hoppas på att man får se mer av henne när hon blir äldre och att inte nåt slivbolag förstör henne innan hon är full utveckad som artist vilket jag är säker på att hon kommer bli....

Vädret i Pattaya

Pattaya ör en av dom solsäkraste platserna i hela Thaland. Det är inte ofta det är dåligt väder här och som ni ser på dom kommande dagarna är det bara stora solar i sikte... Det är dock lite småkallt när solen har gått ner. Imrse var det bara 19 grader när jag var nere och käkade frukost.

Thailands bästa billjud?

Igår var jag på Pattaya Countdown och kollade in bilarna nedan. Har aldrig hört nåt liknande i billjud och basen gjorde så att hela kroppen dunkade även när man stod en bit bort. Undra om det hade gått att köra runt i bilen med ljudet på så högt? Ja tycker iaf att det var kul att kolla runt på alla bilarna och höra hur bra ljud man kan få i en bil.

OM ni vill kolla in bilarna och höra ljudet är det bara att komma till Pattaya och bege er till Bali Hai Pier där dom kommer stå varje kväll fram till nyårsafton mellan 20:40 - 21:40

Rinya House

Nu har jag precis bytt hotell eftersom det var fullbokat på Diana Dragon.

Nu bor jag istället på Rinya House som ligger på andra sidan gatan av Soi Buakhao. Det tar kanske 5 minuter att gå ner till Second Road så det ligger ganska så centrallt. Rummet är rent och snyggt och verkar vara tyst hör inte in nåt från vägen som jag gjorde på förra hotellet.

Jag fick betala 900 baht för en natt vilket jag i efterhand tyckte va lite smådyrt men det var deras sista lediga rum och jag orkade inte gå runt å leta mer så jag tog detta rummet en natt så får ja se om ja kan få lite rabatt om jag stannar längre.

Det ingår iaf frukost och det är gratis wifi på rummet så får se hur länge jag stannar här.

Pattaya Countdown 2012

Idag börjar festivalen Pattaya Countdown 2012 borta vid Bali hai pier som kommer hålla på fram till nyårsafton. Det kommer vara band som spelar varje dag och det kmmer även vara fyrverkerier och andra aktiviteter.

Jag ska ner å kolla läget ikväll och även försöka få tagit lite kort...

Diana Dragon

Just nu bor jag på hotellet Diana Dragon som ligger vid Soi Buakhao nära Soi LK Metro. Rummen känns rätt gamla men det är fortfarande rent så tycker det funkar helt okej. Det är halva priset mot vad jag brukar betala på Pattaya Bay Resort så det känns ju som att man kan ha roliga för dom pengarna eftersom man ändå bara sover på rummet...

Jag betalar 750 baht per natt och då ingår det även en frukostbufé.

90 Dagarsrapporteringen

Igår var jag iväg till Krabi igen för att visa upp mej att jag fortfarande lever och säga vart jag bor vilket man måste göra var 90:e dag om man har non immigrant visa.

Jag hade bokat en minibuss som kostade 120 baht till Krabi från Phuket town så jag tog min motorbike och körde i god tid så jag även skulle hinna äta litet innan bussen gick.. Tror ni det blev så? Näääää

Jag lyckades missa en avfart i Phuket Town och sen började snörret.. Lyckades inte hitta tillbaka så jag körde runt i säkert 40 minuter innan jag hittade tillbaka och kunde ta rätt avfart så när jag äntligen kom fram till busstationen hade bussen gått för länge sen. En snäll tjej lyckades iaf boka om mej till nästa buss som gick en timme senare utan att jag behövde betala.

När jag väl kom fram till Krabi så tog jag en motorbiketaxi till Immigration som kostade 200 baht go and back. Väl på immigration var jag ute på bara nån minut. Fick dock gå tillbaka in igen då dom råkade skriva 7 februari istället för 17 februari så jag fick en stämpel med rätt datum. Sen körde taxin tillbaka mej till busstationen där en minibuss väntade så de va bara å betala 120 baht å sätta sej.

Turen tillbaka var dock riktigt jobbig då det var värsta lilla minibussen så jag satt som en packad sill minst sagt. Va helt slut i kroppen när jag var tillbaka på Phuket. Så nästa gång väntar jag hellre ett tag för att få den sköna rosa minibussen istället...

Jag unnade mej i vilket fall som helst en skön oljemassage sen på kvällen och efter det kändes allt bra igen =)

Video från Pattaya Park

Här har ni videon från Pattaya Park som jag lovade...

Yingluck Shinawatra

Idag såg jag Thailands premiärminister Yingluck Shinawatra på Siam Paragon i Bangkok. Hon var på bio med sin son och såg Happy Feet 2. Säkerheten var minst sagt hög och det var massa vakter och militärer överallt men jag va bara nån meter från henne när hon gick förbi.

Min kamera strejkade tyvärr när jag skulle ta kort så jag googllade fram en bild istället...

Sitter på flygplatsen i Bangkok..

Nu har ja precis tryck i mej en Bic Mac Set på Bangkoksflygplats... Nu ska ja springa iväg till gaten så ja inte missar planet... See Ya

Pattaya Park

Igår var jag på Pattaya Park som ligger vid Jomtien Beach. Jag tog en motorbiketaxi dit och det kostade 60 baht. Fick även numret till föraren så jag ringde när jag ville att dom skulle komma å hämta mej igen. Även 60 baht hem.

Iaf. Pattaya Park är en kombinerad vattenpark och mindre nöjespark. Det finn även ett 200 meter högt torn som man kan hoppa ner från och det gjorde ju jag självklart =) Inträdet till vattenparken är blygsamma 100 baht så jag vet inte varför jag aldrig åkt dit tidigare. Jag hade i alla fall riktigt kul så jag kommer garanterat åka tillbaka nästa gång jag åker till Pattaya

Tog en hel del bilder och filmer där men eftersom internet är lite segt får ni vänta lite på filmerna...

Billigt hotell i Pattaya

Om ni inte vill lägga massa pengar på boende när ni är i Pattaya kan jag rekommendera följande hotell som ligger på Second Road. Gå från The Avenue mot Mikes Shopping Mall så ligger hotellet på höger sida i närheten av Tims Beer Bar.

Hotellet kostar som ni ser endast 180 baht per natt men jag har aldrig varit inne och kollat så klaga inte på mej om standarden är dålig. Jag ville bara tipsa om ett billigt boende för dom som bara vill ha tak över huvet.

Pattaya imorgon

Imorgon lämnar jag Phuket för att dra till Pattaya i 2 dagar å sen vidare till Bangkok i 2 dagar innan jag drar tillbaka till Patong igen för att bland annat sticka på 90dagars rapporteringen..

Så imorgon blir det en 14 timmars bussresa med VIP buss.. Endast 6 sätet på undervåningen där jag och min kompis kommer sitta så det kommer bli nice... Biljetterna kostade 1 131 baht styck och köps på busstationen i Phuket town där även bussarna avgår... Så imorgon får vi ta buss för 35 baht per person eller taxi för 400 baht in till Phuket Town. Har inte bestämt vad det blir ännu men det lutar åt taxi.

Bussen avgår 18:00 och ankommer till Pattaya 08:00 dagen efter

Joe Labero - The Genesis

Showen var riktigt bra och flera av Joe Laberos trick hade jag aldrig sätt live förut. Jag hade dock förväntat mej en liten större lokal och därmed att showen skulle vara lite större men tycker egentligen inte att det spelade så stor roll. Nu kom man istället närmare alting vilket oxå är kul.

Jag satt precis längst framme vid scenen i mitten så jag var bara nån enstaka meter från centrum där allt hände fast även fast jag var så nära var det omöjligt att förklara vad som hände på vissa trick. Vissa trick kunde jag dock sedan innan men det är ändå kul att se Joe Labero göra dom.

Så samanfattningsvis kan jag verkligen rekommendera att gå att se showen om ni kommer till Phuket. Nu betalade ju inte jag nåt för att se den men om jag inte hade fått biljetter hade jag ändå tyckt att det skulle vara värt det. VIP Platser är ju att föredra men dom kostar ju 3 300 Baht. Annars så fins det läktarplatser som endast kostar 600 baht.

Joe Laberos show på Bangla Road

Nn har äntligen Joe Laberos show på Bangla Road dragit igång. Dom kör på föreställningar onsdag till söndag en 19:30 och en 21:30. För att köpa biljetter surfar ni in på Thai Ticket Major Det går oxå bra att ringa till Danze Fantasys bokning på telefonnummer 076 342 858. Ringer ni från Sverige blir det istället +6676 342 858.

Imorgon har jag fått förmånen att se föreställningen så jag kommer garanterat komma med en recension på söndag. Blir nog dock inga kort eftersom jag antar att det är foto och filmförbud inne i lokalen...

Nai Yang Beach

Idag tog jag mororbiken och körde till Nai Yang Beach som ligger precis vid flygplatsen uppe i nord väst. Var första gången jag var där men ångrar nästan att jag inte åkt dit tidigare för stranden var jättebra. Typ inget folk alls och skön vit sand. La man sej en bit upp på stranden kunde man få skugga av träden...

Kommer garanterat åka tillbaka =)

Granhotellets pool

Ibland när ja kollar ut genom fönstret önskar jag att jag har tillgång till grannhotellets pool.

Swedish Party på Hollywood ikväll

Ikväll är det dax för Swedish Party på nattklubben Hollywood i Patong. Jag berätta om det för nån månad sen och då skrev jag att ja skulle berätta mer senare. Jag vet tyvärr inte så mycket mer idag så låter det intressant är det bara att ta er till Hollywood ikväll.

Hollywood ligger på Soi Easy på Bangla Road ganska så nära strangatan. Jag har inte bestämt mej för om ja ska ut ikväll ännu men om jag gör det så aknske vi ses där...