Nytt byggprojekt på Bangla

Just nu håller dom på att bygga för fullt på Bangla Road. I denna byggnaden som ska stå klar inom en månad ska innehålla en hel del restauranger bland annat Bangkok Burger Company som ja skrev om tidigare som ska öppna den 19 mars.. Alltså om 19 dagar..

Förutom BBC ska även KFC öppna och nån Food Court plus Banglas första 7 Eleven. Ska bli intressant att se om dom hinner klart i tid men när det är klart blir det säkert superbra =)

Bangkok Burger Company öppnar i Patong

Den 19 mars öppnar Bangkok Burger Company en ny restaurang på Bangla Road i Patong så nu kommer Hard Rock Cafe inte vara dom ända som serverar goda hamburgare i Patong. BBC kommer dessutom vara billigare än Hard Rock Cafe.

Jag ska försöka testa restaurangen nån gång under premiärdagarna för ett sedan ge er en rapport...

Lite bilder från skolan

Jag har tyvärr inte lyckats få tag i så mycket bilder ännu men har ni några iaf så publiverar jag flera senare.

Tillbaka på Phuket igen

Jag har precis kommit tillbaka till mitt rum i Patong så nu ska jag försöka sova. KLockan är redan över 5 så får se hur länge jag sover. Jag kommer iaf att lägga upp bilder från skolan imorgon om det är någon som är intresserad av att se det...

Godnatt!!

Bara en dag kvar i skolan

Nu har jag bara en dag kvar i skolan vilket verkligen känns jättetråkigt. Dom 2 senaste dagarna har verkligen varit hur bra som helst och att tacka ja till detta lärarjobbet är nog bland det bästa jag har gjort. Kanske man ska satsa på att utbilda sej till engelskalärare?

Dom 2 senaste dagarna har jag iaf haft barn i åldrarna 6-9 år och vissa av dom är riktigt bra på engelska redan och jag behöver nästan inte säga ett enda ord på thai för att dom ska förstå. Alla är ju dock inte lika bra så det kan nog vara lite tråkigt för dom bästa att behöva vänta hela tiden men då får man försöka hitta på nåt special med dom istället som dom kan göra inder tiden.

Imorgon kommer vi ha dom äldsta eleverna som är drygt 10 år gamla så det ska bli kul att se vad man kan göra med dom.. Antagligen kommer dom fixa uppgifterna jag har till dom på 5 minuter så efter det kan man ju hitta på nåt kul eller bara försöka prata så mycket som möjligt.

Yeah Yeah... Skriver mer när jag kommer hem till Phuket igen för jag checkar ut från detta hotellet redan på morgonen imorgon och kommer förmodligen inte ha nån tid att uppdatera.. Får se om jag kan fixa internet till bussen så jag kan skriva där men annars skriver jag när jag är hemma på Phuket...

Första dagen som lärare i Kasemsup School

Nu är första dagen som lärare i Kasemsup school avklarad. Idag fick jag undevisa dom allra minsta barnen som var 4-5 år gamla så det var inget avancerat. Jag typ mest sa ord som dom fick repetera. Dom verkade dock tycka att det var riktigt kul och alla repeterade högt det jag sa till dom. Jag måste ha sagt "I am" minst 1000 gånger idag. Det var totalt 10 grupper med cirka 30 elever i varje grupp så idag undervisade jag totalt cirka 300 elever.

Imorgon ska jag undervisa elever i 6-7 årsåldern så imorgon blir det lite mer avancerat då dom redan har hunnit öva i några år. Jag har redan träffat en hel del av barnen som jag slka undervisa imorgon och alla verkar jättetrevliga och förväntansfulla.. Ska i vilket fall som helst bli riktigt kul...

Btw, Fick en klunga runt mej idag på kanske 50 barn som ville ha min aotograf så nu vet jag hur det känns att vara kändis ;)

Sungai Kolok

Jag befinner mej just nu i Sangai Kolok som ligger så långt i söder man kan komma i Thailand på gränsen till Malaysia. Det har varit en hel del oroligheter i detta området å det är ganska mycket militärer ute på gatorna med skarpladdade aotomatvapen.

Anledningen till att jag är här är att jag blev erbjuden jobb som lärare under en english camp och det kunde jag helt enkelt inte tacka nej till. Så nu jobbar jag som lärare på Kasemsap School i Sangai Kolok.

Jag har tyvärr tappat bort min kabel till min lilla kompaktkamera och jag ville inte ta med mej systemkameran så jag har tyvärr ingen kamera så jag kan ta kort. Med det är massa andra på skolan som fotar hela tiden så har jag tur kan jag få tag i lite kort som jag kan publicera senare.

Souvenirer från Furama

Här e litet saker som jag tog med mej från hotellet i KL. Får se om jag får nån användning för nåt.

Petronas Twin Towers

Petronas Twin Towers i Kuala Lumpur är världens högsta Twin Towersbyggnad. Den är hela 452 meter hög och kostade 1.6 billjoner dollar att bygga. Den började byggas 1992 och stod klar 6 år senare 1998.

Jag måste säga att det var ganska mäktigt att stå nedanför och kolla upp så jag rekommenderar er verkligen att åka dit om ni är i KL. Det är enkelt att hitta dit. Antingen tar ni tunnelbanan till stationen KLCC (Kuala Lumpur City Center) eller så är det bara ta en taxi eller gå. Dens syns i princip överallt i KL.

Det går även att åka upp till toppen vilket inte jag gjorde denna gången men åker jag tillbaka till KL så kommer jag garanterat betala för att åka upp...

Tillbaka i Thailand

Nu är jag tillbaka i Thailand igen och som ni ser så fick jag mitt turistvisum beviljat så nu är jag i Thailand som turist igen. Vet inte riktigt hur länge jag kommer stanna innan jag åker hem till Sverige igen men nu får jag iaf stanna i Thailand till 15 aprill men förmodligen kommer jag behöva åka till immigrationen och förlänga uppehållstillståndet med 30 dagar om jag nu inte lämnar Thailand innan dess.

LCCT

Just nu sitter jag på Kuala Lumpurs internatonella flygplats LCCT som är en förkortning för Low Cost Carrier. Alla lågprisbolag har fått en egen flygplats som ligger på andra sidan landningsbanan från den stora terminalen. Det kostar 80 RM med buss från KL Central att ta sej hit vilket jag tycker är okej. Bussresan tar cirka en timme.

Flygplatsen har gratis wifi så det kommer gå lätt att fördriva tiden till mitt plan går om cirka en timme...

BTW
Observere att det bara tar 20 minuter att flyga hem så dom måste ha nåt riktigt snabbt plan ;)

Sista dagen i Malaysia

Idag är det sista dagen för mej här i MAlaysia. Jag ska strax ta hissen ner och checka ut från detta hotellet. Sen ska ja bara försöka fördriva tiden i nån timme innan jag ska åka till Thailändska ambasaden och hämta ut mitt pass som förhopnigsvis har ett turistvisum...

Nu hinner jag inte skriva mer så nästa inlägg blir förmodligen på Thailändsk mark...

Godnatt

Nu är klockan strax efter 12 så nu tänkte jag snart stänga av tvn och försöka sova så jag orkar gå upp och äta god frukostbufé imorgon runt 8. Sen blir det bara å softa fram till 12 när jag ska checka ut.

NU säger jag Godnatt iaf!!

Utsikt från mitt sovrumsfönster

Den här utsikten har jag från mitt sovrumsfönster just nu. Vad tycker ni om den? Jag skulle gärna tagit med mej den till mitt rum på Phuket men de blir nog lite svårt...

Ringgit

Valutan i Malaysia heter Ringgit och en ringgit motsvar cirka 10 baht så det är lätt att jämföra mot bahten eftersom man bara behöver lägga på en nolla för att få fram vad det kostar i baht.

Som ni ser har jag en del pengar kvar så får se om det blir nån shopping imorgon innan jag flyger tillbaka till Thailand igen eller om jag ska försöka växla tillbaka dom till baht för vet ju inte när jag kommer åka tillbaka till Malaysia igen.

Royal Thai Embassy

Idag var jag på Royal Thai Embassy och ansökte om ett turistvisum för mina sista månader i Thailand. Det ända jag behövde var mitt pass och ett passfoto och fylla i anmälningsblanketten.

Jag var på ambasaden cirka en timma innan dom öppnade så jag var klar ganska så snabbt när dom väl öppnade 09:30. Ett bra tips är att vara där minst en halvtimme innan dom öppnar för att få lämnat in ansökan snabbt när dom väl öppnar.

Nu är det bara att hoppas på att allt går bra och att jag får mitt visum imorgon... Ska hämta ut det efter 14:30.

Dagens lunch

Idag blev det lunch i China Town på nåt enkelt litet ställe men det var ända inte så billigt. Jag åt en fried rice chicken in pinaple och det fick jag betala 10 RM för vilket är cirka 100 baht. Det var inte heller så jättegott så det blir nog inget mer besök på den restaurangen.

Checkat in på Furama Bukit Banting

Har precis checkat in på Furama Bukit Banting i Kuala Lumpur och jag älskar redan detta hotellrummet. Jag kommer seriöst inte vilja lämna det om 2 dagar... Jag skulle egentligen vara haft ett superier rum men jag blev av nån anledning uppgraderad till en svit vilket jag inte tackade nej till...

Jag skriver en längre recension sen när ja åker hem men var bara tvunget att visa er bilderna redan nu.

Malaysia imorgon

Imorgon flyger jag till Kualala Lumpur som är huvudstaden i Malaysia. Det blir första gången på över ett år som jag lämnar Thailand. Är dock tvungen att göra det nu då mitt uppehållstillstånd går ut 17 februari och då måste jag lämna landet innan dess för att fixa nytt visum.

Så planen är att flyga till KL imorgon så jag kan åka till Thailändska ambasaden tidigt på onsdag så jag är bland dom första i kön. Sen blir det la att kolla runt lite i KL under dagen vilken säkert kan bli lite kul. Sen hoppas jag att jag kan hämta ut passet med nya turistvisumet på torsdag för att sedan flyga tillbaka till Thailand igen på kvällen.

Sri Trang Hotel

Centralt hotell mitt emot tågstationen i Trang. Jag bokade det via mail dagen innan ankomst och fick ett twin bed room för 750 baht vilket jag tycker är okej. Rummet var rent och sängarna var okej att sova i. Det fanns fritt wifi men det ingick inget vatten på flaska vilket jag tyckte var konstigt. Fanns inte heller nåt papper på toaleten men såg efter ett tag att det fanns papper på bordet utanför.

Boka inte detta hotellet om ni vill sova tidigt då det är extremt lyhört. När markknaden utanför stänger vid 10 på kvällen så blir det iaf tystare. Men klockan 6 på morgonen är det livat igen när trfaiken sätter igång och tågutropen startar på tågstationen.

Hotellet är bra om man bara ska stanna en natt och ska vidare med tåg dagen efter men för en längre vistelse känns det inte lika bra.

Betyg: 3 av 5

Bilder från inspelningen av 30 grader i februari

Eftersom jag var med som statist i 30 grader i februari under en scen så tänkte jag visa lite bilder som jag tog under inspelningen. Det var förövrigt riktigt varmt den dagen så det är inte så lätt som man kanske tror att spela in film i Thailand. Som sagts tidigare är det för kallt kan man sätta på sej mer kläder men är det för varmt är det svårt att dra av sej huden.

30 grader i februari

Igår hade den svenska thailandsserien 30 grader i februari premiär på SVT. Jag såg den idag och tyckte att den var riktigt bra så ska bli riktigt kul att få se fortsättningen. Jag blir dock tvungen att se den olagligt eftersom SVT spärrat Svt Play utanför Sverige men hoppas att dom förlåter mej. Jag är ju trots allt med i serien i ett avsnitt ;)

För er som missade den och befinner er i Sverige kan ni se den via SVT Play via adressen nedan..

30 grader i februari - SVT Play

Gammal 747a

Den här gamla 747:an står på Udon Thanis flygplats.. Undra vem som ägde den innan den blev skrot? Det ser ut som att det var ett tag sen den var i luften och den kommer ju förmodligen aldrig flyga igen... (hoppas jag)

Cactus Resort & Hotel Khon Kaen

Just nu bor jag på Cactus Resort & Hotel i Khon Kaen som är ett mysigt litet hotell som inte ligger så långt från busstationen. Det kostar 690 baht natten och för det ingår det även frukost för 2 personer. Rummet har AC, varmvatten och gratis wifi.

Framme i Khon Kean

Direkt efter att jag landade i Udon Thani igår tog jag taxi till busstationen och tog en buss till Khon Kean där jag befinner mej nu. NU har jag precis vaknat så jag ska gå och äta frukost... Skriver mer senare...

På väg till Udon Thani

Just nu sitter jag på Phuket International Airport och väntar på mitt plan som ska ta mej till Udon Thani. Jag måste springa iväg till min gate nu så jag hinner inte skriva mer nu. Skriver mer när jag är framme i Udon...

Tragiskt bilolycka utanför Phuket

Idag inträffade det en tagiskt billycka utanför Phuket där 4 unga svenskar och en thailändskt chaför omkom. Bilen som dom färdades i fontalkrockade med en lastbil och samtliga dog omedelbart... Ni kan läsa mer på Aftonbladet

EDIT:
Med anledning av PUL och blogg.se regler har jag tagit bort bilderna från mitt inlägg...